Rekolekcje W DRODZE

Rekolekcje animatorów Ruchu w naszej Archidiecezji to nie nowość. Na nieco inną formę przeżycia tego czasu zdecydowali się animatorzy z rocznika formacyjnego 2015. Spanie pod namiotami, kanapki na śniadanie, obiad i kolację, wszechobecna radość ze spotkania z Jezusem w Eucharystii i ludźmi z rocznika formacyjnego.

Tak miniony weekend wspominają uczestnicy rekolekcji w drodze. Poprzez Wrocław, Świętą Górę, Pola Lednickie, Poznań, Gniezno i Biskupin, w roku 1050 rocznicy Chrztu Polski zwiedzaliśmy miejsca związane z początkami chrześcijaństwa na polskich ziemiach. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wrocławia. Mieliśmy okazję zobaczyć Kolegiatę Świętego Krzyża i św. Bartłomieja- gotycki kościół znajdujący się na Ostrowie Tumskim. Na trasie wycieczki po Wrocławiu zwiedzaliśmy również Katedrę św. Jana Chrzciciela, ogrody biskupie, renesansowe kamienice. Przez Most Tumski dotarliśmy do kościoła NMP na Piaskach, gdzie została odprawiona Eucharystia. W drodze na Pola Lednickie, zatrzymaliśmy się w barokowym Sanktuarium pw. Niepokalanego Poczęcia NMP i św. Filipa Neri ojców Filipinów.

Przy jeziorze, na Polach Lednickich odnowiliśmy przyrzeczenia chrzcielne. Obmywając twarz przy słowach: „Zostałem ochrzczony w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen” uświadamialiśmy sobie jak wielki dar otrzymaliśmy. Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania poznańskiego Ostrowa Tumskiego – wyspy katedralnej. Najważniejszym budynkiem, który odwiedziliśmy na Ostrowie Tumskim była Bazylika Archikatedralna pw. Świętych Piotra i Pawła. W bezpośrednim sąsiedztwie bazyliki oglądaliśmy kościół NMP, zwiedziliśmy również utrzymaną w rzymskim baroku poznańską Farę. Ostatnim punktem na mapie Poznania był dawny zamek królewski i znajdujący się naprzeciw późnobarokowy kościół oo. Franciszkanów. Z Poznania dotarliśmy do Gniezna, gdzie zwiedziliśmy bazylikę prymasowską – najważniejszy obiekt sakralny w Polsce, dawniej był miejscem koronacji królów Polski. Znajdują się tam również szczątki św. Wojciecha. Ostatnim miejscem na trasie wycieczki był Biskupin, gdzie znajdowała się pierwsza osada na ziemiach Polski.

Namiot Spotkania, dzielenie się Słowem Bożym i homilie podczas Eucharystii skupiały się wokół tematu Miłosierdzia Bożego oraz naszej wolności, jaką mamy w Chrystusie. Na nowo uświadamialiśmy sobie jak dobry jest Bóg, jak jego plan Miłosierdzia realizowany jest w Nas. Czas intensywny, ale jak owocny!