Regulamin publikacji w mediach Oazy przemyskiej
Diecezjalna Diakonia Komunikowania Społecznego (DDKS) informuje
Jeśli chcesz publikować w prowadzonych przez nas mediach, przestrzegaj kilku zasad. Są one jednakowe dla każdego i obejmują wszystkie kanały komunikacji (stronę internetową, media społecznościowe, prasę). Chcemy zapewnić naszym odbiorcom przekaz najlepszej jakości, związany bezpośrednio z Ruchem Światło-Życie Archidiecezji Przemyskiej.
- Media oazowe w archidiecezji przemyskiej działają na zasadzie wolontariatu. Autorzy, redaktorzy, graficy i technicy nie otrzymują wynagrodzenia.
- Materiały przesyłaj na adres dks@przemysl.oaza.pl z dopiskiem w temacie „DO PUBLIKACJI”;
- teksty przygotuj w formacie umożliwiającym edycję,
- do maila załącz nie więcej niż pięć wybranych przez siebie zdjęć dobrej jakości,
- jeśli chcesz podzielić się większą liczbą zdjęć, udostępnij je z własnego dysku lub chmury, a do nas prześlij aktywny link,
- do zdjęć, na których widnieje mniej niż pięć osób, dołącz zgody sfotografowanych na publikowanie wizerunku.
- Notatki, artykuły, zdjęcia oraz inne materiały podpisz imieniem i nazwiskiem autora. Jeśli nie chcesz publikować danych osobowych, zaznacz wyraźnie, że pozostają do wiadomości redakcji. Możesz także dodać pseudonim ze wskazaniem, by użyć go zamiast imienia i nazwiska.
- Zastrzegamy sobie prawo do skracania i redagowania tekstów, zmiany i dodawania tytułów oraz śródtytułów. Jeśli chcesz, aby zmiany redakcyjne zostały z Tobą skonsultowane przed publikacją, zaznacz to wyraźnie w przesyłanym tekście.
- O zasadności, sposobie, zakresie, terminie i miejscu publikacji materiałów decydujemy w DDKS, biorąc pod uwagę w szczególności:
- istniejący związek z Ruchem Światło-Życie Archidiecezji Przemyskiej,
- zasięg i aktualność dokumentowanych lub zapowiadanych wydarzeń,
- możliwości techniczne mediów,
- kolejność nadesłania materiałów[1]
- Nie publikujemy:
- informacji o zbiórkach,
- ofert handlowych,
- próśb o oddanie głosu w konkursie.
Jeśli otrzymaliśmy Twój materiał do publikacji przyjmujemy bez dodatkowych deklaracji, że zgadzasz się z naszymi zasadami.
[1] Na stronie internetowej, w dziale „Aktualności” informacje publikowane są chronologicznie, wg daty dodania.
Zasady zlecania publikacji w oazowych social mediach
Po stronie zlecającego publikację leży odpowiedzialność, aby dostarczyć potrzebne informacje dotyczące zawartości posta. Żeby wszystko szło sprawniej, prosimy, żeby w zleceniu uwzględniać:
1. Kiedy post ma się pojawić – czy chodzi o konkretną datę, czy np. o przyszły tydzień albo koniec miesiąca.
2. Czy post jest pilny – to pomoże nam lepiej ustalać priorytety.
3. Pełne dane do posta – np. linki, numery kont, kontakty albo informację, kiedy te dane będą dostępne.
4. Informacja o grafice – czy dostaniemy gotową grafikę/plakat, czy mamy ją przygotować.
• Ważne: graficy potrzebują co najmniej miesiąca na przygotowanie materiałów, dlatego warto uwzględnić to w planowaniu.
Czas na przygotowanie posta – zespół Social Media potrzebuje przynajmniej tygodnia na napisanie i zaplanowanie posta.